Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej BIP
- Szczegóły
- Część zamieszczonych na stronie podmiotowej BIP informacji publicznych, w postaci załączników, nie jest dostępna cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu Gminy.
- Niektóre zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne w postaci załączników mają formę skanów dokumentów (z uwagi na charakter informacji publicznej) i nie są dostępne cyfrowo.
- wyszukiwarka ułatwiająca odnalezienie szukanej treści;
- możliwość powiększenia lub pomniejszenia wielkości elementów nawigacyjnych strony (menu strony, pole wyszukiwarki);
- możliwość zwiększenia lub pomniejszenia tekstu w zamieszczonych na stronie treściach;
- możliwość nawigacji po menu strony oraz innych elementach sterujących oraz umiejscowionych w treści informacji odnośnikach za pomocą klawiatury, bez użycia myszki;
- możliwość bezpośredniego skoku do menu nawigacyjnego lub do treści głównej strony na każdej z wyświetlanych podstron;
- focus wokół elementów nawigacyjnych;
- wyróżnienie odsyłaczy internetowych oraz adresów e-Mail za pomocą podkreślenia, wyróżnienia kolorem oraz aktywnego focusa po najechaniu myszką lub za pomocą klawiatury.
- Podjazd dla wózków prowadzący do głównego wejścia do budynku Urzędu.
- Obsługa klienta niepełnosprawnego na sali głównej - dostęp poprzez podjazd dla osób niepełnosprawnych od wejścia głównego do budynku Urzędu.
- Punkt informacyjny na sali głównej do obsługi klienta.
- Komunikacja zewnętrzna za pomocą dzwonka zawieszonego przy podjeździe dla niepełnosprawnych skojarzonego z punktem informacji urzędu, następnie osoba obsługująca informację powiadamiać będzie telefonicznie pracowników merytorycznych urzędu.
- Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego - odpowiednie instrukcja dla pracowników.
- Dla osób na wózkach dostępna jest tylko Sala Obsługi Klienta i znajdujący się lewej stronie od głównego wejścia Punkt Informacyjny. Reszta pomieszczeń dostępnych bezpośrednio z Sali Obsługi Klienta oddzielona jest od niej przeszklonymi drzwiami.
- Korytarz oraz pomieszczenia na parterze oddzielone są od sali obsługi oszklonymi drzwiami. W budynku nie ma windy.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.
- W budynku brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
- zapewnienie komunikacji w języku migowym - przeszkolony pracownik w puncie informacyjnym na sali obsługi klienta;
- zapewnienie komunikacji z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku.
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej BIP
Wstęp deklaracji
Urząd Gminy Świdnica zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP umieszczonej i działającej pod adresem http://bip.gmina.swidnica.pl/
Telefon: +48 74 852 30 67
Fax: +48 74 852 30 67 wew. 200
E-mail: urzad@gmina.swidnica.pl
Adres korespondencyjny: ul. B.Głowackiego 4, 58-100 Świdnica
Daty publikacji i aktualizacji:
Data publikacji strony internetowej: 2012-08-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21
Status pod względem zgodności z ustawą:
W Urzędzie Gminy Świdnica przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych cyfrowej strony internetowej w odniesieniu do wytycznych określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP
Strona podmiotowa BIP Urzędu Gminy Świdnica posiada następujące ułatwienia:
Planowane jest uruchomienie w drugiej połowie roku 2024 roku serwisu internetowego w wersji zgodnej z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządzono dnia 2020-09-21
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki (np. Tab, Shift+Tab, Enter, Backspace, klawiszy strzałek)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Katarzyna Miłkowska - Koordynator ds. Dostępności w Urzędzie Gminy Świdnica
e-mail: urzad@gmina.swidnica.pl
Telefon: 74 852 30 67
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt telefonicznie: 74 852 30 67 lub drogą elektroniczną: urzad@gmina.swidnica.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Gminy Świdnica przy ul. B. Głowackiego 4, 58-100 Świdnica spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W zakresie dostępności architektonicznej:
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: