DECYZJA Nr 1/2023 o środowiskowych uwarunkowaniach bez oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko
- Szczegóły
- Adresat
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, 50-333 Wrocław Al. Jana Matejki 6
- Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna, 58-100 Świdnica ul. Wałbrzyska 15
- Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Legnicy, 59-220 Legnica ul. Rataja 32
Świdnica, dnia 05.01.2023
ZOŚ. 6220.06.2022
DECYZJA Nr 1/2023
o środowiskowych uwarunkowaniach
bez oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko
Na podstawie art. 71 ust.1 i 2 pkt. 2, art. 75 ust.1 pkt.4, art. 84 ust.1, art. 85 ust.1 i 2, pkt.2, ust.3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 z późn. zm.) oraz art. 14 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm.) oraz § 3 ust 1 pkt. 14 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U z 2019, poz.1839) po rozpatrzeniu wniosku Inwestora Anny i Maciej Witka, oboje zamieszkali 58-160 Świebodzice, ul. Wzgórze Gustava Beckera 2, z dnia 09.05.2022 r. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn.: „Budowa warsztatu samochodowego z lakiernią i zapleczem socjalnym wraz z infrastrukturą techniczną” na działce 480/3 obręb Słotwina ul. Rozwojowa 8, gmina Świdnica
stwierdzam
I. Brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie warsztatu samochodowego z lakiernią i zapleczem socjalnym wraz z infrastrukturą techniczną” na działce nr 480/3, obręb Słotwina ul. Rozwojowa 8, gmina Świdnica.
II. Konieczność uwzględnienia następujących warunków i wymagań :
1. W celu zminimalizowania niebezpieczeństwa zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego substancjami ropopochodnymi, na etapie realizacji zaplecza budowy zorganizować na terenie utwardzonym, zabezpieczonym warstwą nieprzepuszczalną,
2. Podczas realizacji przedsięwzięcia plac budowy wyposażyć w wystarczającą ilość sorbentów do neutralizowania ewentualnie powstających wycieków substancji ropopochodnych,
3. Na każdym etapie inwestycji odpady gromadzić selektywnie w wydzielonych i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich regularny odbiór przez uprawnione firmy,
4. Wody opadowe lub roztopowe z terenu inwestycji odprowadzać do kanalizacji deszczowej,
5. Wody opadowe lub roztopowe z terenów narażonych na zanieczyszczenie substancjami ropopochodnymi podczyszczać w separatorze substancji ropopochodnych,
6. Ścieki bytowe odprowadzać do kanalizacji sanitarnej,
7. Obiekt wyposażyć w szczelną posadzkę uniemożliwiającą migrację substancji niebezpiecznych.
Uzasadnienie
Opinie wyrażone przez organy współdziałające, skala i rodzaj zamierzonego przedsięwzięcia uzasadnia brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W związku z wnioskiem z dnia 09 maja 2022 roku przez Inwestora Annę i Maciej Witka, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa warsztatu samochodowego z lakiernią i zapleczem socjalnym wraz z infrastrukturą techniczną”, obwieszczeniem z dnia 03.06.2022 roku, znak ZOŚ.6220.06.2022 zostało wszczęte postępowanie administracyjne w przedmiotowej sprawie.
Planowana inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionej w § 3 ust.1 pkt. 14 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U z 2019, poz.1837), dla których przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko może być wymagane.
Pismem z dnia 03 czerwca 2022 roku, znak sprawy ZOŚ.6220.06.2022 Wójt Gminy Świdnica wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Legnicy i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świdnicy o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wydał postanowienie nr 85/22 z dnia 22 czerwca 2022 roku , znak sprawy ZNS.9022.4.10.2022, w którym stwierdził, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn.: „Budowa warsztatu samochodowego z lakiernią i zapleczem socjalnym wraz z infrastrukturą techniczną”
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Legnicy po przeanalizowaniu materiału dowodowego w przedmiotowej sprawie wydał opinię z dnia 22 czerwca 2022r. (data wpływu do Urzędu 28.06.2022 r.), znak sprawy WR.ZZŚ.1.435.78.2022.JS, że dla przedmiotowej sprawy nie istnieje konieczność przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko oraz wskazał na określenie w decyzji następujących wymagań:
1. W celu zminimalizowania niebezpieczeństwa zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego substancjami ropopochodnymi, na etapie realizacji zaplecza budowy zorganizować na terenie utwardzonym, zabezpieczonym warstwą nieprzepuszczalną,
2. Podczas realizacji przedsięwzięcia plac budowy wyposażyć w wystarczającą ilość sorbentów do neutralizowania ewentualnie powstających wycieków substancji ropopochodnych,
3. Na każdym etapie inwestycji odpady gromadzić selektywnie w wydzielonych i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich regularny odbiór przez uprawnione firmy,
4. Wody opadowe lub roztopowe z terenu inwestycji odprowadzać do kanalizacji deszczowej,
5. Wody opadowe lub roztopowe z terenów narażonych na zanieczyszczenie substancjami ropopochodnymi podczyszczać w separatorze substancji ropopochodnych,
6. Ścieki bytowe odprowadzać do kanalizacji sanitarnej,
7. Obiekt wyposażyć w szczelną posadzkę uniemożliwiającą migrację substancji niebezpiecznych.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu po przeanalizowaniu materiału dowodowego w przedmiotowej sprawie wydał postanowienie z dnia 24 października 2022 r., znak sprawy WOOŚ.4220.427.2022.ASA.4, że dla przedmiotowej sprawy nie istnieje konieczność przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko
Zgodnie z informacjami zawartymi w karcie informacyjnej przedsięwzięcia, planowana inwestycja polegać będzie na budowie warsztatu samochodowego wraz z kabiną lakierniczą oraz stanowiskiem czyszczenia samochodów osobowych. Inwestycja zlokalizowana będzie we wsi Słotwina, przy ul. Rozwojowa 8, na działce ewidencyjnej 480/43. W ramach przedsięwzięcia będzie wykonany również zjazd na drogę wewnętrzną wspólną (działka nr 480/45), drogę wewnętrzną na działce Inwestora oraz 11 miejsc postojowych. Bilans powierzchni po zrealizowaniu inwestycji przedstawiać się będzie następująco: powierzchnia całkowita działki nr 480/43 to 0,1476 ha, powierzchnia zabudowy budynku to 0,0329 ha, powierzchnia ciągów pieszo – jezdnych to 0,0530 ha, powierzchnia zieleni to 0,0617 ha. Dla przedmiotowego terenu obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego wprowadzony Uchwała nr XIX/239/2016 Rady Gminy Świdnica z dnia 18 lipca 2016 roku w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów położonych we wsi Słotwina, gmina Świdnica. Na tym terenie znajdują się obecnie nieuporządkowana zieleń, place oraz rozpoczęta budowa warsztatu samochodowego bez stanowiska lakierniczego i przygotowawczego, zgodnie z pozwoleniem na budowę nr 757/2021 z dnia 12 maja 2021 roku. Warsztat samochodowy będzie budynkiem wolnostojącym, parterowym, niepodpiwniczonym bez poddasza, w konstrukcji stalowej ramowej. Budynek warsztatowy posiadać będzie dwie bramy wyjazdowe w jednej drzwi wejściowe ewakuacyjne. Budynek warsztatu będzie posiadał również biuro wraz z zapleczem socjalnym. Układ konstrukcyjny budynku stanowi płyta fundamentowa żelbetowa. Projektowana lakiernia będzie zawierać jedno stanowisko dla samochodów osobowych o wymiarach zewnętrznych 7,00 x 4,00 x 3,50 m. Dla potrzeb funkcjonowania lakierni projektuje się również stanowisko przygotowawcze tj. czyszczenia samochodów osobowych o wymiarach 7,55 x 3,55 x 3,40 m. Planowana działalność przedsięwzięcia składać się będzie z trzech głównych elementów: warsztat samochodowy w którym wykonywać się będzie naprawy pojazdów oraz wymiany zużytych i uszkodzonych części samochodowych, kabina lakiernicza to zamknięty proces lakierowania farbami/lakierami wodnymi oraz stanowisko przygotowawcze polegające na demontażu elementów do lakierowania karoserii, nakładanie szpachli, szlifowanie, prostowanie elementów, obróbka elementów karoserii. W trakcie budowy, aby zminimalizować niebezpieczeństwo skażenia środowiska wodno – gruntowego wykorzystywany będzie sprawny sprzęt który będzie na bieżąco monitorowany. Zaplecze budowy zostanie wyposażone w środku do zbierania i neutralizacji wycieków ropopochodnych. Pracownicy pracujący przy budowie będą korzystać z przenośnych węzłów sanitarnych wyposażonych w szczelne zbiorniki bezodpływowe. Woda do budynków dostarczana będzie z sieci wodociągowej. Woda będzie doprowadzona do budynku warsztatu rurą PE 40 mm z sieci wodociągowej o średnicy Ø 110. Zakładane zapotrzebowanie na wodę do celów socjalno – bytowych wyniesie ok. 0,5 m³/d. Ścieki socjalno – bytowe z obiektów inwestycji odprowadzane będą do kanalizacji sanitarnej, a następnie na oczyszczalnię ścieków. Wody opadowe lub roztopowe odprowadzane będą z powierzchni dachów na teren działki do szczelnego zbiornika. Wody opadowe lub roztopowe z terenu inwestycji odprowadzane będą do kanalizacji deszczowej. Przy czym wody oczyszczane będą w separatorze substancji ropopochodnych o przepustowości Qnom = 3l/s oraz Qmax = 30l/s. Na etapie realizacji inwestycji będą powstawać następujące rodzaje odpadów: złom metali, kable grunt i gleba z wykopów, materiały konstrukcyjne zawierające gips, gruz i elementy wyposażenia, opakowania zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi, odpady komunalne związane z bytowaniem pracowników. Magazynowanie odpadów będzie się odbywać na terenie inwestycji w sposób selektywny. Wytwarzane odpady będą gromadzone w pojemnikach lub kontenerach transportowych. Czas ich magazynowania będzie ograniczony do minimum, a następnie wszystkie zgromadzone odpady zostaną przekazane uprawnionym odbiorcom. W trakcie eksploatacji inwestycji będą powstawać odpady takie jak: farby i lakiery, szlamy wodne zawierające farby i lakiery oraz rozpuszczalniki organiczne lub inne substancje niebezpieczne, zmywacze farb lub lakierów, mineralne oleje silnikowe, opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych, sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe), tkaniny do mycia/wycierania (np. smary, ścieki), zużyte urządzenia. Sposób magazynowania tych odpadów będzie się odbywał w szczelnych oznakowanych pojemnikach w wydzielonym pomieszczeniu. Następnie będą odbierane przez uprawnione podmioty i przekazywane do odzysku. Odpady komunalne będą magazynowane w pojemnikach ustawionych przy bramie i opróżniane okresowo przez koncesjonowaną firmę wywozową. W fazie eksploatacji miejsce magazynowania odpadów na terenie inwestycji charakteryzować się będą utwardzonym podłożem oraz zadaszeniem.
Planowana inwestycja będzie funkcjonowała w systemie jednozmianowym, przez 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku), wyłącznie w porze dziennej. Podczas realizacji inwestycji wystąpi emisja hałasu oraz gazów i pyłów do powietrza związana głównie z prowadzeniem prac budowlanych, ruchem pojazdów oraz pracą maszyn i sprzętu budowlanego. Powyższe uciążliwości ustąpią po zakończeniu prac budowlanych, nie powodując trwałych zmian w środowisku. Ponadto uciążliwości ustąpią po zakończeniu prac budowlanych, nie powodując trwałych zmian w środowisku. Ponadto prace budowlane prowadzone będą wyłącznie w porze dziennej. Etap ten wiązać się będzie także z powstawaniem odpadów, które będą selektywnie magazynowane, a następnie zostaną przekazane uprawnionym odbiorcom do odzysku lub unieszkodliwienia. Etap eksploatacji przedsięwzięcia również będzie wiązał się z emisją zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego. Źródłem emisji niezorganizowanej będzie transport samochodowy. Przewiduje się ruch na poziomie około 10 samochodów osobowych i 2 samochodów ciężarowych na dobę. Emisja zorganizowana pochodzić będzie ze źródeł energetycznych, tj. kotłowni grzewczej i palnika gazowego oraz źródeł technologicznych – stanowiska przygotowawczego, kabiny lakierniczej oraz odciągów spalin zamontowanych w warsztacie samochodowym. Stanowisko przygotowawcze wyposażone będzie w filtry podłogowe i sufitowe o filtracji min. 91%. Proces lakierowania odbywać się będzie w zamkniętym pomieszczeniu wyposażonym w filtry służące do usuwania mgieł pochodzących z rozpylania farb i lakierów o skuteczności filtrującej wynoszącej około 90 – 95%. Z przedstawionej w Kip analizy przewidywanego oddziaływania przedsięwzięcia na powietrze wynika, że w czasie funkcjonowania inwestycji emisja zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza ze wszystkich źródeł nie powinna spowodować przekroczenia dopuszczalnych wartości określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 roku w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2010r., Nr 16, poz. 87) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 roku w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (tj. Dz. U z 2021., poz. 845).
Źródłami emisji hałasu na etapie eksploatacji będą maszyny i urządzenia zainstalowane wewnątrz hali, wentylatory dachowe oraz ruch samochodowy. Najbliższe tereny chronione akustycznie, zidentyfikowane na podstawie faktycznego zagospodarowania terenu znajdują się w odległości około 350 m w kierunku wschodnim od ternu przedsięwzięcia. Są to tereny oznaczone w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego symbolem MN – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Z analizy przedłożonej dokumentacji wynika, że hałas na etapie eksploatacji przedsięwzięcia nie powinien przekroczyć dopuszczalnych poziomów na terenach chronionych akustycznie wyznaczonych na mocy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 roku w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112).
Planowane przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane na żadnym obszarze podlegającym ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1098 ze zm.).
Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w granicy jednostki planistycznej gospodarowania wodami – jednolitej części wód powierzchniowych JCWP Jabłoniec o kodzie PLRW600016134529. Zgodnie z zapisami Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry (Dz. U. z 2016 r., poz. 1967) JCWP Jabłoniec została zaklasyfikowana jako naturalna część wód o złym stanie niezagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych jakim jest dobry stan ekologiczny i dobry stan chemiczny. Rozpatrywany obszar znajduje się w obrębie jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) nr 108 o kodzie PLGW6000108. JCWPd nr 108 charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym i dobrym stanem chemicznym. JCWPd 108 została oceniona jako niezagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych. Teren inwestycji znajduje się poza granicami Głównych Zbiorników Wód Podziemnych. Inwestycja znajduje się poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią.
Po przeanalizowaniu możliwości oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia w zakresie aspektów przyrodniczych stwierdzić należy, że w zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia nie występują obszary górskie i leśne, obszary przylegające do jezior, obszary wodno – błotne i inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe i ujścia rzek, a także obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowaniu gatunków roślin, grzybów i zwierząt lub ich siedlisk objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U z 2022 r., poz. 916 ze zm.). Najbliżej położone obszary chronione tj.: Książański Park Krajobrazowy oraz Obszar Chronionego Krajobrazu Góry Bardzkie i Sowie zlokalizowane są w odległości około 3,8 km, natomiast najbliższy obszar natura 2000, tj. obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Modraszki koło Opoczki (PLH020094), znajduje się w odległości około 7,2 km. Dodatkowo inwestycja realizowana będzie w odległości około 3,5 km od korytarza ekologicznego Pogórza Sudezkie KZ – 7A.
Po przeanalizowaniu załączonej do wniosku karty informacyjnej przedsięwzięcia, uwzględniając rodzaj, skalę, lokalizację oraz charakter planowanej inwestycji, która realizowana będzie przy zastosowaniu rozwiązań minimalizujących wpływ dla środowiska oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, nie przewiduje się negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji na stan jednolitych części wód podziemnych (JCWPd) i powierzchniowych (JCWP) oraz możliwość osiągnięcia celów środowiskowych.
Mając na uwadze powyższe uwarunkowania, w tym w szczególności lokalizację prowadzonych prac w obszarze zagospodarowanym, oceniono skalę i rodzaj możliwego oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko przyrodnicze i stwierdzono, że przedsięwzięcie nie powinno znacząco oddziaływać na środowisko przyrodnicze, w tym na obszary Natura 2000, korytarze ekologiczne oraz różnorodność biologiczną.
Lokalizacja, rodzaj i parametry planowanego przedsięwzięcia oraz odległość od granic Rzeczypospolitej Polskiej eliminują możliwość transgranicznego oddziaływania na środowisko.
Zawiadomieniem z dnia 03.11.2022 r. zawiadomiono Strony o zebraniu materiału dowodowego w sprawie postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia p.n.: „Budowa warsztatu samochodowego z lakiernią i zapleczem socjalnym wraz z infrastrukturą techniczną”, o terminie i miejscu zapoznania się z zebranym w sprawie materiałem dowodowym, a także wypowiedzeniu się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, jak również wniesieniu ewentualnych uwag. W wyznaczonym terminie nie zgłoszono żądań oraz uwag.
Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wójt Gminy Świdnica.
Mając powyższe na uwadze, po przeprowadzeniu postępowania orzeczono jak w sentencji.
Powyższą decyzję podano do publicznej wiadomości w formie obwieszczenia umieszczonego na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Świdnicy, w miejscowości Słotwina oraz na stronie internetowej www.bip.gmina.swidnica.pl.
Pouczenie
1. Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoła w Wałbrzychu za pośrednictwem Wójta Gminy Świdnica, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
2. W trakcie biegu terminu odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Wójta Gminy Świdnica.
3. Z dniem doręczenia Wójtowi Gminy Świdnica oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
4. W przypadku złożenia przez stronę oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania od decyzji, stronie nie przysługuje już prawo do odwołania się, ani złożenia skargi do sądu administracyjnego.
Otrzymują:
Do wiadomości
Sporządziła Anna Jurkiewicz
Załącznik nr 1
Do Decyzji Nr 1/2023
z dnia 05.01.2023
CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA
pn. „Budowa warsztatu samochodowego z lakiernią i zapleczem socjalnym wraz z infrastrukturą techniczną” .
Planowana inwestycja: Budowa warsztatu samochodowego wraz z kabiną lakierniczą oraz stanowiskiem czyszczenia samochodów osobowych
Inwestor - Anna i Maciej Witka
zam. ul. Wzgórze Gustava Beckera 2
58-160 Świebodzice
Rodzaj, cechy, skala i usytuowanie przedsięwzięcia
1. Cechy przedsięwzięcia
Przedsięwzięcie polegać będzie na wybudowaniu warsztatu samochodowego wraz z kabina lakierniczą oraz stanowiskiem czyszczenia samochodów osobowych.
Łączna powierzchnia zabudowy wyniesie 0,0329 ha.
Łączna powierzchnia do przekształcenia w związku z przedmiotowym przedsięwzięciem nie przekroczy 1 ha. Powierzchnia całkowita przedmiotowej działki wynosi 0,1476 ha.
Inwestycja realizowana będzie w etapach obejmujących budowę warsztatu oraz montaż kabiny lakierniczej i stanowiska przygotowawczego, teren ten zostanie wyposażony w niezbędną infrastrukturę.
2.Rodzaj przedsięwzięcia
Biorąc pod uwagę powyższe wyszczególnione cechy inwestycji kwalifikuje się ona zgodnie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839) do:
- §3 ust. 1 pkt 14 – instalacje do powierzchniowej obróbki substancji, przedmiotów lub produktów z zastosowaniem rozpuszczalników organicznych, z wyłączeniem zmian tych instalacji polegających na wprowadzeniu do ciągu technologicznego kontenerowych urządzeń odzysku rozpuszczalników. W przypadku takiego przedsięwzięcia, zgodnie z art. 63 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. . Dz.U. 2021 poz. 2373 z późn. zm.) organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w tym przypadku zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 jest to Wójt Gminy Świdnica), na podstawie karty informacyjnej przedsięwzięcia oraz przeprowadzonego stosownego postępowania, wydaje postanowienie o obowiązku, lub jego braku sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i przeprowadzenia oceny tego oddziaływania.
3. Miejsce realizacji przedsięwzięcia
Teren, na którym będzie wybudowany przedmiotowy warsztat wraz z lakiernią zlokalizowany jest w Słotwinie na działce ewid. nr 480/43.
Dla przedmiotowego terenu obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego wprowadzony uchwałą nr XXIX/239/2016 Rady Gminy Świdnica z dnia 18 lipca 2016 roku w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów położonych we wsi Słotwina, gmina Świdnica.
4. Skala przedsięwzięcia
Projektowana zabudowa składać się będzie z warsztatu samochodowego z zapleczem socjalnym i lakiernią.
W ramach przedsięwzięcia projektuje się również zjazd na drogę wewnętrzną wspólną dz. nr 480/45, drogę wewnętrzną na działce inwestora oraz 11 miejsc postojowych. W skład projektowanego zagospodarowania terenu wchodzą również zadaszone pojemniki na odpady, zbiornik wód deszczowych oraz wszelkie potrzebne przyłącza.
- Powierzchnia całkowita działki nr 480/43 w Świdnicy 0,1476 ha
- Powierzchnia zabudowy budynku 0,0329 ha
- Powierzchnia ciągów pieszo-jezdnych 0,0530 ha
- Powierzchnia zieleni 0,0617 ha
Inwestycja realizowana będzie w etapach obejmujących: budynek warsztatu, lakierni oraz kabinę przygotowawczą wraz z niezbędną dla ich funkcjonowania infrastrukturą.
5. Opis inwestycji
Budynek warsztatowy posiadać będzie dwie bramy wjazdowe w jednej drzwi wejściowe ewakuacyjne. Okna ścienne oraz świetlik kalenicowy na dachu o długości 15,0 m. Obsługa komunikacyjna projektowanymi dwoma zjazdami na drogę wewnętrzną wspólną.
Teren na którym planuje się budowę warsztatu samochodowego jest względnie płaski, w tej chwili nieogrodzony, niezabudowany. Nie projektuje się znaczących zmian w ukształtowaniu terenu.
Budynek warsztatu będzie posiadał również biuro wraz z zapleczem socjalnym. Przy usytuowaniu budynków zostały uwzględnione wszystkie dopuszczalne odległości od granic.
Wymiary rzutu poziomego w obrysie budynku wynoszą 25,10 m x 17,64 m, wysokość od poziomu terenu do kalenicy dachu wynosi 5,89 m. Układ konstrukcyjny budynku stanowi płyta fundamentowa żelbetowa, budynek w konstrukcji stalowej ramowej zarówno budynek warsztatu jak i wiata. Budynek obłożony płytami warstwowymi gr. 15 cm.
Projektowana lakiernia będzie zawierać jedno stanowisko dla samochodów osobowych o wymiarach zewnętrznych 7,00 x 4,00 x 3,50 m. Dla potrzeb funkcjonowania lakierni projektuje się również stanowisko przygotowawcze tj. czyszczenia samochodów osobowych o wymiarach 7,55 x 3,55 x 3,40 m.
Planowana działalność przedsięwzięcia składać się będzie z trzech głównych elementów:
- warsztat samochodowy – naprawa pojazdów, wymiana zużytych i uszkodzonych części samochodowych,
- kabina lakiernicza – zamknięty proces lakierowania farbami/lakierami wodnymi,
- stanowisko przygotowawcze – demontaż elementów do lakierowania/karoserii, nakładanie szpachlówki, szlifowanie, prostowanie elementów, obróbka elementów karoserii.
Sporządziła Anna Jurkiewicz