Budżet 2003
- Szczegóły
Uchwała Nr VI/67/2003 Rady Gminy Świdnica z dnia 27 marca 2003r.
w sprawie budżetu gminy na 2003 rok
Na podstawie art. 18, ust. 2 pkt 4, 9 lit. "d", pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami/, art. 109,124,128 ust. 2 ustawy z 26 listopada 1998r. o finansach publicznych /Dz.U Nr 155, poz. 1014 z późniejszymi zmianami/ oraz art. 406 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska /Dz.U Nr 62, poz. 627/ Rada Gminy Świdnica uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 19.770.072 zł
z tego:
1. Dochody własne 10.580.997 zł
w tym:
- dochody z podatków i opłat 6.358.306 zł
- udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 1.930.179 zł
- dochody z majątku gminy 1.946.756 zł
- pozostałe dochody własne 345.756 zł
2. Dotacje celowe 1.457.476 zł
w tym:
- dotacje celowe na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej 1.438.307 zł
- dotacje otrzymane z funduszy celowych -
- dotacje otrzymane na zadania realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 19.169 zł
3. Subwencja ogólna 7.731.599 zł
w tym:
- część oświatowa 6.589.442 zł
- część podstawowa 10.005 zł
- część rekompensująca 1.132.152 zł
Szczegółowy podział dochodów budżetowych według źródeł zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. Załącznik nr 2 przedstawia dochody według działów klasyfikacji budżetowej
§ 2
Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 22.487.766 zł
z tego:
1. Wydatki bieżące 17.876.281 zł
w tym:
- wynagrodzenia 7.322.001 zł
- pochodne wynagrodzeń 1.714.717 zł
- dotacje 322.033 zł
- wydatki na obsługę długu gminy 788.900 zł
- pozostałe wydatki bieżące 7.728.630 zł
2. Wydatki majątkowe 4.611.485 zł
w tym:
- wydatki na inwestycje 4.611.485 zł
Zgodnie z załącznikami nr 3 - 8 do niniejszej uchwały.
§ 3
1. Ustala się deficyt budżetu gminy w wysokości 2,717.694 zł
2. Przychody uzyskane z zaciągniętych kredytów 3.241.594 zł
w tym na realizację zadań:
- budowa wodociągu i kanalizacji Witoszów Dolny 1.384.551 zł
- budowa wodociągu Witoszów Górny 1.033.043 zł
- odbudowę drogi Komorów 519.000 zł
- rozbudowę i modernizację Gimnazjum Pszenno 305.000 zł
3. Spłata rat kredytu, pożyczek i wykup obligacji w wysokości 523.900 zł
z tego:
a) spłata rat kredytu przypadającego do spłaty w 2003 roku zgodnie z zawartą umową z Bankiem Ochrony Środowiska S.A. Warszawa Oddział Wrocław na zadanie inwestycyjne pod nazwą "Termomodernizacja budynku Gimnazjum w Lutomi Dolnej w ramach zadania inwestycyjnego rozbudowa i modernizacja Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Lutomi Dolnej" 27.900 zł
b) spłata pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pod nazwą "Budowa sieci wodociągowej we wsi Stachowice" 96.000 zł
c) spłata pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pod nazwą "Budowa sieci wodociągowej we wsi Witoszów Dolny - etap końcowy" 30.000 zł
d) spłata pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pod nazwą "Budowa kanalizacji sanitarnej w Witoszowie Dolnym" 70.000 zł
e) wykup obligacji komunalnych 300.000 zł
Zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 4
Ustala się dochody i wydatki na realizacje zadań profilaktyki i przeciwdziałania alkoholizmowi.
w tym:
1. dochody w wysokości 230.000 zł
- wpływy z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych 230.000 zł
2. wydatki w wysokości 230.000 zł
- na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 230.000 zł
§ 5
Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej
w tym:
1. przychody w wysokości 850.000 zł
2. wydatki w wysokości 850.000 zł
Szczegółowy podział kwot określonych pkt. 1 i 2 przedstawia załącznik nr 10.
§ 6
1. Ustala się wydatki na finansowanie zleconych gminie zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacje celowe związane z realizacją tych zadań w wysokości 1.438.307 zł
2. Szczegółowy podział dochodów i wydatków /plan finansowy/ wyodrębnionych na finansowanie zadań zleconych gminie, określa załącznik nr 11 uchwały budżetowej.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 19.169 zł zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały.
§ 8
Ustala się dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych w wysokości 141.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 6 do uchwały.
§ 9
Ustala się środki do dyspozycji rad sołeckich w wysokości 186.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 13 do niniejszej uchwały.
§ 10
Ustala się plany przychodów i wydatków środków specjalnych jednostek budżetowych
1. Przychody w wysokości 15.000 zł
2. Wydatki w wysokości 15.000 zł
§ 11
Rezerwy budżetowe w wysokości 166.035 zł
w tym:
1. ogólną rezerwę budżetową na wydatki nieprzewidziane w wysokości do 1 % wydatków budżetu w wysokości 166.035 zł
§ 12
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji zawiera załącznik nr 14 do uchwały budżetowej.
§ 13
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2003r. w wys. 7.468.194 zł
w tym:
- kredyty 3.241.594 zł
- obligacje komunalne 3.700.000 zł
- pożyczki 526.600 zł
§ 14
Upoważnia się Wójta Gminy do
1. dokonywania zmian w budżecie gminy, polegających na przenoszeniu wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami w ramach danego działu klasyfikacji budżetowej za wyjątkiem wydatków inwestycyjnych, dotacyjnych oraz zadań remontowych zawartych w załączniku nr 18 do niniejszej uchwały
2. przekazania uprawnień dla kierowników jednostek organizacyjnych gminy do przenoszenia wydatków między paragrafami w ramach rozdziałów klasyfikacji budżetowej za wyjątkiem wydatków na płace i pochodne płac.
§ 15
Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych w kwocie 500.000 zł, zaciąganych przez Wójta Gminy na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy.
§ 16
Ustala się kwotę 100.000 zł jako górną kwotę do której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
§ 17
Upoważnia się Wójta Gminy do spłaty zaciągniętych zobowiązań.
§ 18
Upoważnia się Wójta Gminy do lokowania nadwyżek środków finansowych na lokatach bankowych.
§ 19
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Świdnica.
§ 20
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Podpisał
Przewodniczący Rady Gminy
Wiesław Malisz