Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze - Stanowisko ds. dowodów osobistych w Dziale Spraw Obywatelskich i Administracji
- Szczegóły
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe,
- co najmniej 2 letni staż pracy, mile widziane doświadczenie w jednostkach samorządu terytorialnego,
- znajomość oraz umiejętność stosowania obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności: Ustawy o dowodach osobistych, Ustawy o ewidencji ludności, Ustawy o ochronie danych osobowych, Ustawy o dostępie do informacji publicznej, Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu, Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów wykonujących zadania publiczne, Ustawy o opłacie skarbowej, Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Ustawy o samorządzie gminnym, Ustawy o pracownikach samorządowych, Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz aktów wykonawczych do w/w ustaw,
- znajomość specyfiki pracy na stanowisku ds. dowodów osobistych,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
- nieposzlakowana opinia,
- wysoka kultura osobista,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- biegła znajomość obsługi komputera,
- znajomość programu Systemu Rejestrów Państwowych „Źródło” ,
- znajomość obsługi ePUAP i mObywatel,
- znajomość obsługi rejestru mieszkańców RESPONS,
- znajomość pakietu biurowego MS Office, Libre Office,
- umiejętność samodzielnego redagowania pism urzędowych i interpretowania przepisów prawa,
- odpowiedzialność,
- dokładność, rzetelność, sumienność i skrupulatność,
- umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność kształtowania dobrych relacji interpersonalnych,
- odporność na stres,
- komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole.
- Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej.
- Rejestracja wniosku o wydanie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych.
- Realizacja wniosków o wydanie dowodu osobistego przesłanych drogą elektroniczną.
- Sporządzanie przy użyciu środków informatycznych formularzy potwierdzenia złożenia wniosku.
- Przyjmowanie zawiadomień, rejestracja i wydawanie zaświadczeń o utracie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
- Wydawanie dowodów osobistych wnioskodawcom.
- Unieważnianie dowodów osobistych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
- Aktualizowanie danych znajdujących się w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz rejestrze PESEL.
- Prowadzenie bieżącej korespondencji w zakresie spraw prowadzonych na stanowisku.
- Wydawanie upoważnionym organom i instytucjom dokumentów przechowywanych w kopertach osobowych, prowadzenie wymaganej w tym zakresie dokumentacji oraz udzielanie informacji.
- Opracowywanie materiałów sprawozdawczych i informacyjnych z zakresu działania na stanowisku,
- Prowadzenie archiwum wydanych dowodów osobistych.
- Administrowanie informacjami zawartymi w kopertach dowodowych znajdujących się w Archiwum dowodów osobistych.
- Pełnienie zastępstwa pracownika na stanowisku ewidencji ludności.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z organizacji pracy w Dziale.
- Wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy lub Kierownika Działu.
Wójt Gminy Świdnica ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Gminy Świdnica
1. Stanowisko pracy:
Stanowisko ds. dowodów osobistych w Dziale Spraw Obywatelskich i Administracji
2. Wymagania:
1) niezbędne:
2) dodatkowe:
3. Zakres wykonywanych zadań
4. Warunki pracy na stanowisku
1. Miejsce świadczenia pracy: Urząd Gminy Świdnica.
2. Praca w warunkach biurowych przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie wewnątrz pomieszczenia.
3. Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
4. Bezpośredni kontakt z interesantami.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Świdnica w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia przekroczył 6%.
5. Dokumenty aplikacyjne:
• list motywacyjny,
• życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (CV),
• kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie –do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica - Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia)
• kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
• kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach,
• kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa, zaświadczenia),
• ewentualne referencje z dotychczasowych miejsc pracy,
• aktualny druk „Zapytanie o udzielenie informacji o osobie” z adnotacją z Krajowego Rejestru Karnego o nie figurowaniu w nim (tj. z ostatnich 3 miesięcy),
• oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby naboru danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) - do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica - Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia)
• oświadczenia dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie na stanowisko urzędnicze - wzór do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica - Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia)
• oświadczenie kandydata o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze.
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej kopercie opatrzonej adnotacją „Dotyczy naboru na Stanowisko ds. dowodów osobistych w Dziale Spraw Obywatelskich i Administracji” w Punkcie Informacyjnym Urzędu Gminy Świdnica przy ul. Głowackiego 4, w terminie do dnia 22 kwietnia 2024 r. (poniedziałek) w godzinach pracy Urzędu, tj. 730 - 1530.
Dokumenty winny być uporządkowane w sposób chronologiczny zgodnie z ogłoszeniem o naborze. Dokumenty winny być opatrzone podpisem kandydata, a kserokopie potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
7. Informacja dodatkowa
Nabór przeprowadzony zostanie w dwóch etapach:
a) analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu,
b) rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
Zastrzega się możliwość odwołania naboru bez podawania przyczyny.
Świdnica, 09.04.2024 r.
Wójt Gminy Świdnica
/-/ Teresa Mazurek