Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze - Zastępca Skarbnika Gminy Świdnica w Dziale Budżetu i Finansów
- Szczegóły
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe: ekonomiczne lub podyplomowe ekonomiczne,
- co najmniej 3 letni staż pracy w księgowości jednostek sektora finansów publicznych,
- znajomość zasad księgowości budżetowej,
- znajomość obowiązujących aktów prawnych w tym w szczególności: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o funduszu sołeckim, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz aktów wykonawczych do w/w ustaw,
- nieposzlakowana opinia,
- wysoka kultura osobista,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- biegła znajomość obsługi komputera,
- znajomość pakietu biurowego MS Office,
- znajomość obsługi programu Ministerstwa Finansów „BESTIA”,
- umiejętność samodzielnego redagowania pism urzędowych i interpretowania przepisów prawa,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym samorządu terytorialnego,
- odpowiedzialność,
- sumienność i skrupulatność,
- umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
- umiejętność kształtowania dobrych relacji interpersonalnych,
- odporność na stres,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole.
- list motywacyjny,
- życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (CV),
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica - Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia),
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa, zaświadczenia),
- ewentualne referencje z dotychczasowych miejsc pracy,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby naboru danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) - do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica - Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia),
- oświadczenia dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie na stanowisko urzędnicze - wzór druku do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica - Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia)
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze.
Wójt Gminy Świdnica ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Gminy Świdnica
1. Stanowisko pracy:
Zastępca Skarbnika Gminy Świdnica w Dziale Budżetu i Finansów
2. Wymagania:
1) niezbędne:
2) dodatkowe:
3. Zakres wykonywanych zadań:
Bieżące i prawidłowe prowadzenie spraw księgowych, a w szczególności:
1. Opracowywanie projektów uchwał w tym:
- kompletowanie materiałów i danych
- sporządzanie zbiorczych zestawień planów budżetu
2. Przygotowanie projektów uchwał budżetowych (projekt budżetu Gminy, budżet Gminy, układ wykonawczy budżetu).
3. Sporządzanie sprawozdań opisowych z realizacji budżetu Gminy (roczne, półroczne).
4. Przygotowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium organowi wykonawczemu działalność budżetową za dany rok budżetowy.
5. Czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych.
6. Stała kontrola i nadzór nad zgodnością wydatków budżetowych z planem finansowym.
7. Uzgadnianie planów finansowo-budżetowych oraz przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń zmieniających budżet Gminy (korekty planów i zapisów uchwały budżetowej).
8. Sporządzanie zbiorczych planów rad sołeckich.
9. Sporządzanie sprawozdań zbiorczych:
- z wykonania planu dochodów budżetowych Gminy,
- z wykonania planu wydatków budżetowych Gminy,
- z wykonania zadań z zakresu zadań zleconych,
- z wykonania planów finansowych środków specjalnych Gminy,
- z wykonania planów finansowych funduszy celowych,
- o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń,
- o stanie należności Gminy, o nadwyżce /deficycie Gminy,
- inne zgodnie z przepisami.
10. Sporządzanie informacji miesięcznych z wykonania:
- planu dochodów budżetowych,
- planu wydatków budżetowych,
- planu realizacji inwestycji i innych według potrzeb.
11. Wykonywanie prac związanych z zaciąganiem przez Gminę zobowiązań dotyczących ubiegania się o dofinansowania (np. dotacje) w tym:
- współpraca z działami w sprawach związanych z przygotowaniem wniosków o ubieganie się o środki z zewnątrz (kredyty, pożyczki, dotacje),
- przygotowywanie uchwał w sprawie zaciąganych zobowiązań,
- sporządzanie prognoz do RIO o wydanie opinii w sprawie możliwości spłaty zobowiązań.
12. Współpraca ze Skarbnikiem Gminy w zakresie przygotowywania projektu budżetu, Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
13. Nadzór, kontrola wewnętrzna i zastępstwo w razie nieobecności Skarbnika Gminy (Głównego Księgowego).
14. Wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy lub Skarbnika Gminy.
4. Warunki pracy na stanowisku:
1. Miejsce świadczenia pracy: Urząd Gminy Świdnica,
2. Praca w warunkach biurowych przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie wewnątrz pomieszczenia, kontakt z klientem,
3. Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Świdnica w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia nie przekroczył 6%.
5. Dokumenty aplikacyjne:
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej kopercie opatrzonej adnotacją „Dotyczy naboru na stanowisko Zastępcy Skarbnika Gminy Świdnica”, w Punkcie Informacyjnym Urzędu Gminy z siedzibą w Świdnicy przy ul. Głowackiego 4, w terminie do dnia 3 października 2024 r. (czwartek) w godzinach pracy Urzędu, tj. 7.30 – 15.30.
Dokumenty winny być uporządkowane w sposób chronologiczny zgodnie z ogłoszeniem o naborze. Dokumenty winny być opatrzone podpisem kandydata, a kserokopie potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
7. Informacja dodatkowa.
Nabór przeprowadzony zostanie w dwóch etapach:
a) analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu,
b) rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
Zastrzega się możliwość odwołania naboru bez podawania przyczyny.
Świdnica, 19 września 2024 r.
Wójt Gminy Świdnica
/-/ Bartłomiej Strózik